Persbericht SV Reeshof

Voetbalclinic/vriendinnendagvoor meiden van 11-18 jaar!

Op 21 mei aanstaande wordt door SV Reeshof een voetbalclinic voor meisjes in de leeftijd van 11-18 jaar gehouden. Voor iedereen die het eens wil proberen of die een kijkje wil nemen bij onze vereniging. De clinic start om 19.00 uur en duurt tot 20.30 en zal bestaan uit diverse spelsystemen. Er wordt gewerkt in twee groepen: 11-14 jaar en 15-18 jaar

Doelstelling van SV Reeshof is om komend seizoen te komen tot twee volwaardige meisjesteams: Een team in de categorie C-D en een team in de categorie A-B. Dit kunnen zowel elftallen als zeventallen zijn. Voor jongere meisjes is een specifiek meisjesteam niet nodig, zij kunnen terecht bij de gemengde pupillenteams (E/F/kabouters). Vanaf de D is de wens van meisjes vaak om niet meer gemengd te spelen. Op dit moment kunnen wij dit bij SV Reeshof nog niet aanbieden maar hopelijk vanaf seizoen 15-16 wel

Op dit moment maakt het meisjesvoetbal/vrouwenvoetbal een sterke ontwikkeling door. Het is binnen de teamsporten in Nederland de snelst groeiende sport (bron: KNVB) Ongeveer 10% van het aantal KNVB leden is vrouw. Je praat dan toch over ca 150.000 (!) leden. Wellicht zijn de prestaties van het Nederlands vrouwenteam hier ook debet aan. Dit jaar spelen zij het WK in Canada en in 2017 het EK in Nederland waarbij Tilburg een van de speelsteden is. Een van de beste speelsters op dit moment, Vivianne Miedema, speelt zelfs als prof bij BayernMünchen! Goed, de verdiensten zijn nog niet wat een Arjan Robben bij Bayern verdient maar toch een hele prestatie. Ook vermeldenswaard is dat het Nederlands team onder 19 jaar, vorig jaar Europees kampioen is geworden.

Vind je het leuk om eens te komen kijken, meld je dan aan via e-mail adres: technisch@svreeshof.nl. Trek je sportkleding aan en we zien je graag verschijnen. Ouders zijn uiteraard ook welkom.

Na afloop hebben we voor alle deelnemers nog een presentje.