Tandartspraktijk Tilburg is vanaf nu gerechtigd het keurmerk van De Lieve Tandarts te voeren. De beide vestigingen aan de Hoefstraat (Centrum) en Bijsterveldenlaan (Reeshof) werden extern beoordeeld met een prachtig gemiddelde van 9,1.
Praktijkeigenaar Frosja Spijkers is al 15 jaar tandarts en stelt alles in het werk om haar patiënten met een glimlach weer naar huis te laten gaan. Ze geeft een paar recente voorbeelden van reacties van patiënten:
- “Ze zijn echt met je bezig en denken met je mee over de mogelijkheden.”(Thomas Couwenberg)
- “Geweldig vriendelijke mensen die je echt op je gemak stellen”(Xhafer Bytyci)
- “Ik ben zeer tevreden met deze tandarts. Fijn behandeld en bovendien heel klantvriendelijk!” (Paul van Helvoirt)
KETENS
In een tijd waarin tandartspraktijken vaak overgenomen worden en als investering worden beschouwd dreigt de klant in veel gevallen geen koning meer te zijn. Frosja zegt: “De kleine dorpstandarts heeft het lastig vanwege het uitgeklede vergoedingenstelsel in combinatie met hoge investeringen, wet – en regelgeving en de inhoudelijke specialismen. Daar springen clubs op in die omzet en productie hoog in het vaandel hebben staan en daarmee het belang van de patiënt ondergeschikt dreigen te maken. Een vaste tandarts heb je blijkbaar niet meer en ook taal blijkt een veel gehoorde opmerking van de 70 patiënten per week die naar ons overstappen.”
Frosja vervolgt: “Efficiënt werken op een grotere schaal kan best samen gaan met veel persoonlijke belangstelling. Wij maken dat dagelijks waar. Natuurlijk zijn wij ook maar mensen, maar het is onze missie om patiënten alle tijd en aandacht te geven. Onze praktijk is er voor iedereen van 2 tot 102 jaar oud en komt zelfs aan huis. Wij bieden angstbegeleiding aan middels zeer succesvolle EMDR, maar ook speelsessies voor kinderen, diëtetiek en logopedie”.
“DENTAAL ZIEKENHUIS”
Peter Spijkers, mede-eigenaar van Tandartspraktijk Tilburg, voorziet een toekomst met dentale ziekenhuizen, waarin alles qua behandelingen kan en er veel aangeboden wordt aan andere zorg onder hetzelfde dak.
“Een dentaal ziekenhuis is een plek waar je voor alles terecht kunt zonder dat het minder persoonlijk wordt. De kern is dat je een tandarts krijgt waar je levenslang bij zit. Als het nodig blijkt stap je voor een behandeling even over naar een specialist in de volgende behandelkamer. Of deze kijkt meteen even mee omdat die er toch is. Doordat ze specialistische handelingen veelvuldig uitvoeren zijn ze daarin de beste geworden. We maken efficiënt gebruik van ruimte, middelen en materiaal waardoor we de kosten voor de patiënt beperken. Uiteraard altijd met de modernste technieken, zoals de laatste innovatie in de praktijk: 3D printen van kronen tot en met gebitsprotheses.”
Bang voor de tandarts
Frosja vertelt dat ze veel angstige patiënten weet te helpen. “Ik neem tijd om naar mensen en hun angsten te luisteren. Zit er een angst te diep, gaan we eerst met de angstcoach aan de slag. Mensen altijd rustig behandelen en veel uitleg geven over wat we doen staat voorop. Merken we dat mensen het spannend vinden en even tijd nodig hebben dan stoppen we en nemen even pauze. We gaan respectvol met mensen om en proberen ook ruimte te creëren voor een grapje en een informele omgang. We hebben lieve kindertandarten, kinderen komen graag op controle. Daar gaat meestal ”
DE LIEVE TANDARTS
De Lieve Tandarts is een bemiddelingsplatform voor lieve tandartsen. Patiënten hebben vaak geen kennis van de klantvriendelijkheid van tandartsen en andere behandelaars in een mondzorgpraktijk. Platform De Lieve Tandarts brengt daar verandering in.
Meer informatie over het keurmerk De Lieve Tandarts is te vinden op https://www.delievetandarts.nl/lieve-tandarts-tilburg/